nedeľa 2. októbra 2011

Vanilkova panna cotta s pomarancovym zele, Vanilla panna cotta with orange jelly



Tento recept som robila dvakrat. Prvykrat som ho robila s vanilkovym strukom a pouzila som orange jelly. Nebola som spokojna:) Vadili mi v bielej panna cotte zrniecka z vanilkoveho struku. Zele bolo chutovo vynikajuce, ale nebolo priehladne a kolecko pomaranca takmer nebolo vidiet. Cize vysledny efekt: chutovo uspokojujuce, ale nie vzhladovo. V druhom pripade som pouzila vanilkovy cukor a na priehladnu zelatinu Fantu a zelatinu v platkoch. Je to uz o cosi lepsie, ale stale to nie je ono. Je sice pravdou, ze mojim digitalom nie je mozne robit nejake extra skvele fotky, no ale... Posudte sami.

Ingrediencie pre 4 osoby:

Verzia I. s vanilkovym cukrom

200 g  soft cheese ( alebo mascarpone, prip. ricotta, )
2 vanilkove cukre
400 ml smotany ( u mna 284 ml a 116 ml mlieka)
2 PL praskoveho cukru
3 platky zelatiny
100 ml fanty (mirinda pomarancova a pod)
2 platky  zelatiny
4 platky umyteho pomaranca aj s korou


 Postup:

Platky zelatiny namocime do studenej vody na cca 5 minut. Fantu mierne zahrejeme a pridame vyzmykanu zelatinu. Zamiesame, kym sa zelatina nerozpusti. Do pripravenych poharov dame platok pomaranca. Na zafixovanie platku ( aby sa nehybal) mozeme si pomoct sparatkom. Zalejeme cca 3 PL zelatinovej zmesi. Odlozime do chladnicky, kym zelatina stuhne. Trvalo to asi hodinku. Akosi som pozbudla odfotit  pomarancove kolieska zaliate so zelatinou:)






Namocime 3 platky zelatiny do studenej vody asi na 5 minut. Soft cheese (mascarpone) rozmiesame s cukrom. Smotanu zahrejme, ale nevarime. Pridame vyzmykanu zelatinu a miesame, kym sa zelatina v smotane rozpusti. Za staleho slahania soft chceesu pridavame smotanu s rozpustenou zelatinou. Vyberieme sparatka a zalejeme stuhnute pomarancove zele vanilkovou panna cottou. Opatovne polozime do chladnicky stuhnut. Trvalo to priblizne 2,5 hodiny.



Tak a potom si uz len pochutnavame. Mnaaaaaam.





II verzia s vanilkovym strukom

1 slahackova smotana + mlieko (doplnit do mnozstva 400 ml)
1 vanilkovy struk
1-2 PL praskoveho cukru
3 platkove zelatiny
1 pomarancove zele
100 ml vody
4 platky pomaranca aj s korou








Zele zalejeme 100 ml vody a dame  zahriat do mikrovlnky na cca 25 sekund. Rozpustenou zelatinou zalejeme pomarancove kolieska pripravene v poharoch.


Zrniecka z vyskriabaneho  vanilkoveho  struku
Vyskriabany vanilkovy struk si vlozte do dozy s jemnym krystalovym cukrom . Pekne cukor prevonia
 Do smotany pridame vyskriabane zrniecka vanilkoveho struku a cukor. Zahrejeme smotanu, ale nevarime. Nechame postat 5 minut, precedime a pridame vyzmykanu zelatinu, ktoru sme si namocili do studenej vody na cca 5 minut. Zalejeme pohare so stuhnutou  zelatinou a opat odlozime do chladnicky stuhnut.


3 platky zelatiny namocime do studenej vody, vyzmykame a pridame do este teplej precedenej smotany. Miesame, kym sa neroztopi.
Zalejeme smotanovo-zelatinovou zmesou stuhnutu pomarancovu zelatinu . Odlozime do chladnicky aspon na tri hodiny stuhnut.



Vrch mozeme ozdobit slahackou a postruhanou korou z pomaranca.

24 komentárov:

  1. Adka, musim povedat ze to vyzera uplne paradne, naozaj velmi pekne urobene. Mam rada taketo dezertiky, chutovo to poznam, ale Tvoj ma uputal hlavne vyzorom :) len tak dalej

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mnam, tak toto vyzera neskutočne! Hneď by som si dala ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. This looks absolutely gorgeous! What a brilliant idea for a presentation, I love it!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. `üzasné!!! mne by sa to tak krásne nepodarilo.mnaaaaaaaaaam

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Krááásne a na 100% najchtnejšie na svete .Hneď by som si dala :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Aďka, mýliš sa keď tvrdíš, že vzhľadovo nič moc, vyzerá to veľmi dobre. my sme prišli panna cotte na chuť len pred nedávnom, takže teraz zbieram receptíky. Mám otázočku, môžem namiesto fanty použiť Yo situp?

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Paradny dezertik! ja neviem ako je to mozne, ale ja som sa k tej panna cotte este nedokopala, najblizsie sa k tomu uz hadam dostanem.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Bueno que frescura de receta, me encanta tu cocina, te visitaré todas las semanas y te invito a mi cocina cuando tu lo desees, serás bienvenida.
    Saludos desde Canarias.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Mari, dakujem pekne za tvoj mily komentarik.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Adka , tesim sa, ze sa ti dezertik paci.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Renata, thank you for your lovely comment.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Slavuska, nemam obavy. Tebe by sa to podarilo este krajsie ako mne. Som presvedcena.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ivanka, myslela som tu prvu verziu, koru som robila s pomarancovym zele. Myslim, ze kludne mozes pouzit aj "iba" sirupovu vodu. Najlepsie, nech je to co najpriehladnejsie, aby ten kruzok pomaranca tam vynikol. Inak ten pomaranc je tam viac-menej iba pre efekt:)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Mariannka, panna cotta je asi najjednoduchsi dezert na svete:) Myslim, ze ked skusis, tak si ho zamilujes.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Fernando: Muchas gracias por su invitación. Gracias por el elogio del vaso. Muy agradable ver que visitó de nuevo.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. to vyzera nadherne,Adrika..si sikulka:)aj fotecky su velmo pekne:)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Joj Matka, vraj nadherne:( Mozno zaujimavo:) No a tie fotky, tak to moja slaba stranka. Na tie tvoje sa nadhery sa nechytaju, ale hadam raz...:) Dakujem pekne za tvoj mily komentarik. Papa Ada

    OdpovedaťOdstrániť
  18. no teda, tak to je úplne že najsamlepší recept na pannu -cottu ,Chichi, snáď sa aj ja dokopem vyskúšať, prezradím jedno tajomstvo- ešte som ju nejedla, len slintala pri telke, keď dávali v nejakých programoch o varení......

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Draha, ked vyskusas, tak si ju urcite zamilujes.

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Adi, to je dokonalost sama! Takhle efektní panna cottu jsem ještě neviděla! Z mého pohledu tomu jednoduše nejde nic vytknout ani omylem. Strašně se mi líbí nápad s tím pomerančem, to je prostě paráda. Jen k tomu vanilkovému lusku - taky mi to u panna cotty vždycky všechno klesne na dno. Tak ji nechám trochu zatuhnout při pokojové teplotě, zhoustne a zrníčka už jsou pěkně všude a teprve pak nalévám do skleniček, ale je to pak tečkovaný, ne čistě bílý :D

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Adrianka, tak takto úchvatne naservírovanú panna cottu som ešte nevidela.. si neuveriteľne šikovná, vyzerá to famózne!

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)