nedeľa 9. októbra 2011

Kinder zakusok


Mala som chut na nieco velmi kremove, slahackove. Proste na nieco hriesne dobre. Kolegynka prisla z dovolenky zo Slovenska s novym receptom od sestry. Pre  mna novym, doteraz nepoznanym. Ked som ho upiekla, tak som zistila, ze to nie je az taky novy recept. Nevadi. Rozhodne stoji za vyskusanie.  Moja rura sa rozhodla strajkovat a nechcela piect. Viete si predstavit, co to pre mna znamena byt bez rury:). Ked moj drahy videl ten  nestastny vyraz mojej tvare a mozno aj tuha po kolaciku ku kavicke v nedelnajsie poobedie ho doviedli k tomu , aby si s nou vazne pohovoril:). No a ona kotucha jedna si to rozmyslela a zacala piect. Takze po vsetkych tych peripetiach uzrel svetllo sveta tento krasny kolacik, ktory presne splnil moje ocakavania. Na moj vkus trochu malo cesta a vela kremu, ale po vsetkych tych dietnejsich verziach uz sa mi vyslovene ziadal zakusok presne tohoto typu. Jeden kusok a dost!

Ingrediencie:
Piskota:
9 bielok
9 PL krystaloveho cukru
3 PL polohrubej muky
3 PL struhanky
1/2 prasku do peciva
150 ml oleja
200 g orechov ( nahrubo posekanych)
(paier na pecenie, pleh 20x40 cm)

Krem:
1000 ml mlieka
4 zlate klasy
9 zltkov
250 g masla
250 g praskoveho cukru
2 PL kakaa

Na ozdobu:
2 praskove slahacky
300 ml mlieka
asi 1 PL kakaa na posyp
okrem toho: alobal nastrihat na pasiky

Postup:
Orechy posekame nahrubo.  Posekane orechy rovnomerne posypeme na plech vystlaty papierom na pecenie.
Bielka vyslahame so stipkou soli. Pridame 9 PL krystaloveho cukru a slahame, kym je pena pekna, biela a leskla. Pridame olej, preslahame.  Pridame preosiatu muku zmiesanu so struhankou a praskom do peciva. Rucne zlahka zamiesame. Bielkovu masu vylejeme na posekane orechy, uhladime a dame piect do vyhriatej rury na 180 stupnov C cca 15 minut. Vyberieme a nechame vychladnut.






V mlieku rozhabarkujeme zltka a zlate klasy. Za staleho miesania uvarime velmi hustu kasu. Prikryjeme potravinarskou foliou ( neurobi sa korka) a nechame na studenom mieste vychladnut. Maslo vymiesame s praskovym cukrom. Do vymiesaneho masla pridavame v mensich mnozstvach vychladnutu kasu. Zakazdym dobre preslahame.





Z vychladnuteho kolaca stiahneme papier a vratime ho spat do plechu tak, ze orechy budu navrchu. Krem rozdelime na dve polovice. Do jednej polovice pridame 2 PL preosiateho kakaa. Krem nanasame na orechovu piskotu. Striedame tmavu plnku so svetlou plnkou. Krem zarovname a odlozime do chladnicky schladit.



 Dve praskove slahacky vyslahame ( ak je potrebne, pridajte praskovy cukor 1-2PL, ja som nepridavala, mala som uz osladenu) s mliekom. Natrieme na krem. Z alobalu nastrihame pasiky a prikryjeme nimi slahacku. Posypeme cez sitko kakaom. Pasiky odstranime. A mozeme degustovat.



Dobru chut!


10 komentárov:

  1. jeee to vypadá úžasně... :-) mňaaam

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Normálne mám problém, čo vyskúšať skôr, z času na čas mám rada krémovo -šľahačkoví koláčiky. Zaraďujem do zoznamu.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vyzerá a určite aj chutí vynikajúco. Ale toto nie je typ pečenia, ktoré ja zvládam :-( Koľko trvá celá príprava s pečením? U nás letí v poslednej dobe jablkový koláč od Dory.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Joooj,Adka to vypada neskutocne super,ako vsetky tvoje dobrotky.Keby to stalo u mna na stole,pokuseniu by som teda fakt neodolala.
    Boba

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Aďka, tento zákusok robievame aj u nás, teda hlavne mladší členovia rodiny sa na jeho príprave podieľajú pretože ho zbožňujú :) a vôbec sa im nečudujem :))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Adrianka, si mi narobila teda chute. vyzera mnamozne,hlavne ta prekladana plnka..blizia sa nejake rodinne oslavy, tak uz viem, na com si pochutime :))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Skuste takto... je na zblaznenie dobry. Do kremu teda davam maslo, nie Heru...
    http://www.mimibazar.sk/recept.php?id=8344

    Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ak je toto dobrý zákusok,tak ste nejedli nič dobré!

      Odstrániť
  8. Adrianka, ďalší krásny zákusok od teba,veľmi sa mi páči

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)